외국어 공부하기/영문법

be동사 문제 (긍정문/부정문/의문문)

챗지피티검색 2024. 12. 17. 16:16
728x90

1. 긍정문 만들기

다음 문장을 긍정문으로 바꾸세요.

  1. I (not / be) a teacher. → I am a teacher.
    (나는 선생님입니다.)
  2. She (not / be) my sister. → She is my sister.
    (그녀는 내 여동생입니다.)
  3. They (not / be) happy. → They are happy.
    (그들은 행복합니다.)
  4. We (not / be) at home. → We are at home.
    (우리는 집에 있습니다.)
  5. He (not / be) my friend. → He is my friend.
    (그는 내 친구입니다.)

2. 부정문 만들기

다음 문장을 부정문으로 바꾸세요.

  1. She is a doctor. → She is not a doctor.
    (그녀는 의사가 아닙니다.)
  2. They are at school. → They are not at school.
    (그들은 학교에 있지 않습니다.)
  3. I am tall. → I am not tall.
    (나는 키가 크지 않습니다.)
  4. We are friends. → We are not friends.
    (우리는 친구가 아닙니다.)
  5. He is hungry. → He is not hungry.
    (그는 배고프지 않습니다.)

3. 의문문 만들기

다음 문장을 의문문으로 바꾸세요.

  1. You are a student. → Are you a student?
    (너는 학생이니?)
  2. She is my teacher. → Is she my teacher?
    (그녀는 내 선생님이니?)
  3. They are at the park. → Are they at the park?
    (그들은 공원에 있니?)
  4. He is my brother. → Is he my brother?
    (그는 내 형이니?)
  5. I am your friend. → Am I your friend?
    (나는 네 친구니?)

1. 긍정문 만들기

다음 문장을 긍정문으로 바꾸세요.

  1. They (not / be) at home. → They are at home.
    (그들은 집에 있습니다.)
  2. I (not / be) tired. → I am tired.
    (나는 피곤합니다.)
  3. He (not / be) a good student. → He is a good student.
    (그는 좋은 학생입니다.)
  4. She (not / be) interested in science. → She is interested in science.
    (그녀는 과학에 관심이 있습니다.)
  5. We (not / be) ready. → We are ready.
    (우리는 준비가 되었습니다.)

2. 부정문 만들기

다음 문장을 부정문으로 바꾸세요.

  1. She is a teacher. → She is not a teacher.
    (그녀는 선생님이 아닙니다.)
  2. They are in the classroom. → They are not in the classroom.
    (그들은 교실에 있지 않습니다.)
  3. I am happy. → I am not happy.
    (나는 행복하지 않습니다.)
  4. He is a good singer. → He is not a good singer.
    (그는 좋은 가수가 아닙니다.)
  5. We are friends. → We are not friends.
    (우리는 친구가 아닙니다.)

3. 의문문 만들기

다음 문장을 의문문으로 바꾸세요.

  1. She is a doctor. → Is she a doctor?
    (그녀는 의사입니까?)
  2. They are busy. → Are they busy?
    (그들은 바쁩니까?)
  3. I am late. → Am I late?
    (나는 늦었습니까?)
  4. He is your brother. → Is he your brother?
    (그는 네 형입니까?)
  5. We are ready. → Are we ready?
    (우리는 준비가 되었습니까?)

1. 긍정문 만들기

다음 문장을 긍정문으로 바꾸세요.

  1. They (not / be) interested in the new project.
    They are interested in the new project.
    (그들은 새로운 프로젝트에 관심이 있습니다.)
  2. She (not / be) a member of the team.
    She is a member of the team.
    (그녀는 그 팀의 일원입니다.)
  3. He (not / be) ready to make a decision.
    He is ready to make a decision.
    (그는 결정을 내릴 준비가 되어 있습니다.)
  4. The students (not / be) aware of the upcoming exam.
    The students are aware of the upcoming exam.
    (학생들은 다가오는 시험에 대해 알고 있습니다.)
  5. I (not / be) sure about the answer.
    I am sure about the answer.
    (나는 그 답에 대해 확신합니다.)

2. 부정문 만들기

다음 문장을 부정문으로 바꾸세요.

  1. The report is completed.
    The report is not completed.
    (그 보고서는 완료되지 않았습니다.)
  2. She is confident about her presentation.
    She is not confident about her presentation.
    (그녀는 발표에 자신이 없습니다.)
  3. They are excited about the trip.
    They are not excited about the trip.
    (그들은 여행에 대해 신나지 않습니다.)
  4. I am familiar with this subject.
    I am not familiar with this subject.
    (나는 이 주제에 익숙하지 않습니다.)
  5. The project is successful.
    The project is not successful.
    (그 프로젝트는 성공적이지 않습니다.)

3. 의문문 만들기

다음 문장을 의문문으로 바꾸세요.

  1. She is the captain of the team.
    Is she the captain of the team?
    (그녀는 그 팀의 주장입니까?)
  2. They are planning a vacation for next summer.
    Are they planning a vacation for next summer?
    (그들은 내년 여름에 휴가를 계획하고 있습니까?)
  3. I am the right person for the job.
    Am I the right person for the job?
    (내가 그 일을 맡기에 적합한 사람입니까?)
  4. He is capable of leading the project.
    Is he capable of leading the project?
    (그는 그 프로젝트를 이끌 수 있습니까?)
  5. We are ready for the final exam.
    Are we ready for the final exam?
    (우리는 기말고사 준비가 되었습니까?)
728x90