외국어 공부하기/영문법
be동사 문제 (긍정문/부정문/의문문)
챗지피티검색
2024. 12. 17. 16:16
728x90
1. 긍정문 만들기
다음 문장을 긍정문으로 바꾸세요.
- I (not / be) a teacher. → I am a teacher.
(나는 선생님입니다.) - She (not / be) my sister. → She is my sister.
(그녀는 내 여동생입니다.) - They (not / be) happy. → They are happy.
(그들은 행복합니다.) - We (not / be) at home. → We are at home.
(우리는 집에 있습니다.) - He (not / be) my friend. → He is my friend.
(그는 내 친구입니다.)
2. 부정문 만들기
다음 문장을 부정문으로 바꾸세요.
- She is a doctor. → She is not a doctor.
(그녀는 의사가 아닙니다.) - They are at school. → They are not at school.
(그들은 학교에 있지 않습니다.) - I am tall. → I am not tall.
(나는 키가 크지 않습니다.) - We are friends. → We are not friends.
(우리는 친구가 아닙니다.) - He is hungry. → He is not hungry.
(그는 배고프지 않습니다.)
3. 의문문 만들기
다음 문장을 의문문으로 바꾸세요.
- You are a student. → Are you a student?
(너는 학생이니?) - She is my teacher. → Is she my teacher?
(그녀는 내 선생님이니?) - They are at the park. → Are they at the park?
(그들은 공원에 있니?) - He is my brother. → Is he my brother?
(그는 내 형이니?) - I am your friend. → Am I your friend?
(나는 네 친구니?)
1. 긍정문 만들기
다음 문장을 긍정문으로 바꾸세요.
- They (not / be) at home. → They are at home.
(그들은 집에 있습니다.) - I (not / be) tired. → I am tired.
(나는 피곤합니다.) - He (not / be) a good student. → He is a good student.
(그는 좋은 학생입니다.) - She (not / be) interested in science. → She is interested in science.
(그녀는 과학에 관심이 있습니다.) - We (not / be) ready. → We are ready.
(우리는 준비가 되었습니다.)
2. 부정문 만들기
다음 문장을 부정문으로 바꾸세요.
- She is a teacher. → She is not a teacher.
(그녀는 선생님이 아닙니다.) - They are in the classroom. → They are not in the classroom.
(그들은 교실에 있지 않습니다.) - I am happy. → I am not happy.
(나는 행복하지 않습니다.) - He is a good singer. → He is not a good singer.
(그는 좋은 가수가 아닙니다.) - We are friends. → We are not friends.
(우리는 친구가 아닙니다.)
3. 의문문 만들기
다음 문장을 의문문으로 바꾸세요.
- She is a doctor. → Is she a doctor?
(그녀는 의사입니까?) - They are busy. → Are they busy?
(그들은 바쁩니까?) - I am late. → Am I late?
(나는 늦었습니까?) - He is your brother. → Is he your brother?
(그는 네 형입니까?) - We are ready. → Are we ready?
(우리는 준비가 되었습니까?)
1. 긍정문 만들기
다음 문장을 긍정문으로 바꾸세요.
- They (not / be) interested in the new project.
→ They are interested in the new project.
(그들은 새로운 프로젝트에 관심이 있습니다.) - She (not / be) a member of the team.
→ She is a member of the team.
(그녀는 그 팀의 일원입니다.) - He (not / be) ready to make a decision.
→ He is ready to make a decision.
(그는 결정을 내릴 준비가 되어 있습니다.) - The students (not / be) aware of the upcoming exam.
→ The students are aware of the upcoming exam.
(학생들은 다가오는 시험에 대해 알고 있습니다.) - I (not / be) sure about the answer.
→ I am sure about the answer.
(나는 그 답에 대해 확신합니다.)
2. 부정문 만들기
다음 문장을 부정문으로 바꾸세요.
- The report is completed.
→ The report is not completed.
(그 보고서는 완료되지 않았습니다.) - She is confident about her presentation.
→ She is not confident about her presentation.
(그녀는 발표에 자신이 없습니다.) - They are excited about the trip.
→ They are not excited about the trip.
(그들은 여행에 대해 신나지 않습니다.) - I am familiar with this subject.
→ I am not familiar with this subject.
(나는 이 주제에 익숙하지 않습니다.) - The project is successful.
→ The project is not successful.
(그 프로젝트는 성공적이지 않습니다.)
3. 의문문 만들기
다음 문장을 의문문으로 바꾸세요.
- She is the captain of the team.
→ Is she the captain of the team?
(그녀는 그 팀의 주장입니까?) - They are planning a vacation for next summer.
→ Are they planning a vacation for next summer?
(그들은 내년 여름에 휴가를 계획하고 있습니까?) - I am the right person for the job.
→ Am I the right person for the job?
(내가 그 일을 맡기에 적합한 사람입니까?) - He is capable of leading the project.
→ Is he capable of leading the project?
(그는 그 프로젝트를 이끌 수 있습니까?) - We are ready for the final exam.
→ Are we ready for the final exam?
(우리는 기말고사 준비가 되었습니까?)
728x90